Take-Two komentuje pogłoski o losie twórców Kerbal Space Program 2. Wydawca skasował niezapowiedziane gry

Miniony rok fiskalny Take-Two Interactive nie był szczególnie udany dla spółki, jeśli chodzi o kwestie stricte finansowe. Niestety pokłosiem tego były także skasowane gry wydawcy, o których napomknięto w najnowszym raporcie.

Jak zawsze Take-Two podzieliło się listą tytułów, które planuje wydać w najbliższych latach, tym razem do 2027 roku fiskalnego (czyli nie później niż 31 marca 2028 r.). W lutym lista liczyła 52 pozycje, lecz w najnowszej tabeli figuruje tylko 40 projektów.

Oczywiście samo zniknięcie tych gier z harmonogramu mogłoby oznaczać jedynie ich opóźnienie na późniejszy termin. Tyle tylko, że Karl Slatoff, jeden z prezesów Take-Two Interactive, potwierdził w rozmowie z inwestorami, że „wiele tytułów” zostało skasowanych w ramach „programu redukcji kosztów”. Podobnie jak inni wydawcy, firma chce bowiem skupić swoje wysiłki i zasoby na kluczowych projektach i markach.

Slatoff dodał w trakcie konferencji, że żaden z anulowanych projektów nie reprezentował głównych serii wydawcy i nie miałby istotnego wpływy na finanse spółki.

Jednakże ani raport, ani konferencja nie odniosły się do kwestii z początku miesiąca. Chodzi o przecieki na temat rzekomego zamknięcia studiów Intercept Games oraz Roll7. O sytuacji tychże wspomniał dopiero Strauss Zelnick w wywiadzie dla serwisu IGN.

Prezes Take-Two Interactive niby zapewnił, że nie doszło do zamknięcia ani twórców Kerbal Space Program 2, ani OlliOlli. Przyznał też, że spółka zaoszczędziła 165 mln dolarów (przy planowanych 100 mln) w ramach wspomnianego wcześniej programu redukcji kosztów, który właśnie zaczęto wprowadzać w życie. Jednakże „niczego nie zamknięto”.

W teorii gracze powinni odetchnąć z ulgą. W teorii, bo Zelnick nie podał żadnych informacji na temat sytuacji obu studiów. Co więcej, gdy Rebekah Valentine z serwisu IGN zapytała go, czy dementuje informacje Jasona Schreiera odnośnie do zamknięcia studiów, do rozmowy wtrącił się przedstawiciel działu Public Relations:

W opublikowanym przez nas dokumencie 8-K mówiliśmy o planie redukcji kosztów o około 5% zatrudnienia na całym świecie, ale nie podaliśmy, jak to wygląda w podziale na poszczególne produkty.

Na dalsze dociekania dziennikarki reprezentant Take-Two de facto odmówił podania jakichkolwiek szczegółów. Jakby tego było mało, po publikacji artykuł IGN-u Jason Schreier opublikował fragment powiadomienia o rozwiązaniu zespołu Roll7, które rzekomo otrzymali pracownicy studia.

Źródło:
Jakub Błażewicz - GRY-OnLine


Klemens
2024-05-17 12:22:04